Monday, May 26, 2008

MESIN JAHIT

Sepatutnya blog ni aku tulis pada 22 Mei lalu sebab masa tu akulah orang yang paling happy tapi... sebab kesuntukan masa so.. aku tangguhkan dulu. Walau apapun, perasaan happy tu masih bersarang dalam jiwa aku.

Apa yang happy sangat... ! ? Kalau orang tahu, mungkin ia perkara biasa tapi pada aku ia terlalu bermakna. Jeng..jeng...jeng...!!!



Hari ini aku dah berjaya memiliki MESIN JAHIT... Bukan apa, sebenarnya aku dah lama mengimpikan mesin jahit. selama hari ni, bukan nya tak boleh beli tapi.. keadaan tak mengizinkan.

Pada aku, nak buat sesuatu itu biarlah ada perancangan. dalam keadaan kehidupan aku yang sederhana, aku perlu bijak mengatur stretegi. Selama hari ini, hasrat untuk membeli mesin jahit tertangguh sebab aku menanggung hutang motor. aku berazam untuk membeli mesin jahit bila selesai hutang motor aku tu.. So...24 April 2008 selesailah sudah hutang aku dengan Tat Hin Motor. So... bulan ni apa lagi, aku dah tak boleh tangguh dah. aku mesti beli...

Al-Hamdulillah, bersama sokongan dan dorongan dari abang, aku dah pun memiliki mesin jahit...:-)

walaupun mesin yang aku beli ni bukanlah mesin yang canggih-canggih macam sekarang ni sampai nak guna pun tak reti.... tapi, aku berpuas hati dengan apa yang aku miliki. sekadar nak menjahit, aku kira dah memadai.

Akupun bukanlah pandai sangat menjahit, setakat tengok-tengok mak menjahit. itu pun masa dekat kampong. Sekarang dah jarang balik kampong... tapi... bila beli saja mesin, rasa macam tak percaya yang aku boleh memotong kain sendiri dan hari ini, baju aku hampir siap...:-)

Apa tidaknye, aku bukannya masuk kelas belajar menjahit pun... pandai-pandai sendiri je... rupa-rupanya aku ada juga bakat menjahit...:-) macam emak .....ish...ish..ish....

Selepas ni nampaknya semakin sibuklah aku... mana nak kerja lagi... uruskan rumah lagi... anak lagi... nak menjahit lagi..? Ita..Ita... Boleh ke?

Tak pe... yang penting, ia dah menambahkan lagi koleksi hobi aku. Barulah ada kemajuan... Satu lagi azam aku setelah ada mesin jahit ni... Raya tahun ni, kami tiga beranak akan pakai baju raya hasil jahitan aku sendiri.... tercapai atau tidak..? Tungguuuuuuuuuu...!!!! :-)

No comments: